Spesialister på produktbilder og -videoer tilpasset netthandel.

Målet er å forsterke og sikre våre kunders digitale tilstedeværelse ved å tilby visuelt innhold av uovertruffen kvalitet, nøye tilpasset og produsert for sin plassering og funksjon.

Vi strever alltid etter å være en pålitelig samarbeidspartner som leverer innhold som ikke bare øker konverteringsrater, men også styrker merkevaren og fremstiller produkter korrekt og dermed minimerer returraten. Dette gjør vi for å bidra til våre kunders suksess og vekst i et marked preget av konkurranse og rask utvikling.

Uansett om du trenger hjelp til å holde i og løse hele produksjonsprosesser eller kun deler av den, står Gridshot Studio klar til å bistå.

Historien bak Gridshot

Etter flere år med prosjektbasert samarbeid innså Marius, Tony og Calle at tiden var inne for å forene krefter og tilby netthandelsbransjen en enkel løsning for bilder og video av ypperste kvalitet. De tre delte en felles oppfatning om at det manglet en leverandør i bransjen som både forstod behovet og kunne levere tilfredsstillende kvalitet, tilpasset bruken innen netthandel. Med en samlet erfaring på over 30 år innen netthandel, både fra byråsiden, kundesiden og bak kamera, har Marius, Tony og Calle arbeidet med mange ledende merkevarer, enten i fellesskap eller hver for seg.

Team Gridshot

Tony Næss

Daglig leder · Kundeansvarlig
tony@gridshot.no · +47 468 43 637
Grunnlegger og eier av MYYK og Matter. 15 års erfaring innen branding og netthandel, og har jobbet med kunder som REMA 1000, Jernia, Vitusapotek, Follestad og Møbelringen. Tidligere kreativ leder i MYYK. Startet og drev Simpleness i 12 år som daglig leder, designer og rådgiver. Jobber nå også selvstendig som art director, designer og rådgiver for ulike kunder innen netthandel.

tonynaess.me · Linkedin.

Calle Huth

Studio Manager · Fotograf
calle@gridshot.no · +47 ‭936 39 618‬
Calle Huth har 15 års erfaring som fotograf, med et spesielt fokus på bilder til netthandel. Han har utviklet effektive systemer for å håndtere store bildebestillinger og sikrer alltid at bildene holder samme høye kvalitet, uansett om de er tatt i dag eller for flere år siden. Hans evne til å levere konsistente og profesjonelle bilder har gjort ham til en foretrukket sammarbeidspartner blant gjentakende kunder. Jobber i tillegg selvstendig som kommersiell fotograf. Blant utvalgte kunder finner vi kjente navn som Tom Wood, Holzweiler, Sprekenhus, Kolours Jewellery, We Norwegians og Paleet.

Marius Viken

Operation Manager · Fotograf
marius@gridshot.no · ‭+47 934 96 535‬
Med 10 års erfaring innen kommersiell fotografering, har Marius en bred og solid erfaring fra produkt-, mat- og still-life-verden. Han har vært en foretrukken samarbeidspartner blant flere kunder og byråer, på grunn av hans evne til å levere høy kvalitet på sine produksjoner igjen og igjen.
Noen av Marius sine utvalgte kunder: Wilfa, Mill, Interfora, Den Lille Nøttefabrikken, Oda, Nespresso m.m.

Ofte stilte spørsmål

Hvis du ikke finner svaret du leter etter, er du alltid velkommen til å kontakte oss direkte.
Hva slags produksjoner tilbyr dere for nettbutikker?

Foto: Produkt på nøytral bakgrunn, produkt på modell, produkt i komposisjon, tilpasning av eksisterende bildebank, bilderedigering og retusj.
Video: Produkt på nøytral bakgrunn, produkt på modell med koreografi, produkt i komposisjon, produktdemo.

Les mer om våre produksjonstyper her.

Hvordan fungerer prosessen for de ulike produksjonene?

Vi tilbyr en detaljert og omfattende arbeidsprosess for å sikre høykvalitetsresultater. Prosessen starter med grundig prosjektering og estimering, der vi tar hensyn til alle dine spesifikke behov. Deretter går vi inn i pre-produksjonsfasen, hvor vi forbereder produktene for fotografering og planlegger produksjonen i detalj. Selve produksjonen innebærer nøye forberedelser og en aktiv dialog med kunden for å sikre tilfredsstillelse. Etterbehandlings- og retusjeringsfasen innebærer et nøye utvalg og behandling av bilder basert på kundens preferanser, etterfulgt av eventuelle justeringer basert på tilbakemeldinger. Prosessen er designet for å gi deg den beste opplevelsen og resultatene som oppfyller dine forventninger.

Les mer om vår arbeidsprosess her.

Hvor mange bilder leveres vanligvis for hvert produkt?

Vi leverer det antallet du ønsker, men anbefaler to bilder per produkt. Dette er for å gi forbrukerne et mest mulig nøyaktig inntrykk av produktet de kjøper. Et eksempel kan være forside og bakside av et produkt, eller et totalbilde og en detalj, for eksempel av stoffet. Hvis du er usikker på hva du bør fremheve ved produktet ditt, kan vi gi anbefalinger.

Kan vi være tilstede under fotograferingen?

Kunder er alltid velkommen på opptak, men erfaring tilsier at vi ofte får gjennomgått færre produkter på en opptaksdag hvis de er til stede. For produktbilder uten modell anbefaler vi at kunden ikke er til stede for å opprettholde fotografens effektivitet.

Unntaket er for produkter med modeller. På disse opptakene er det sterkt ønskelig at kunden er til stede og gjør løpende utvalg av bilder. Hvis kunden ikke kan være til stede på opptak, har vi løsninger som gjør det mulig å delta digitalt og gjøre løpende utvalg derfra.

Er det mulig å bruke vår egen modell?

Det er mulig å bruke egne modeller og kan bidra til å kutte kostnader for deg som kunde. Men vår erfaring tilsier at bruk av uerfarne modeller tar 2 til 4 ganger lenger tid pr. produkt/outfit. En erfaren modell har full kontroll på egen kropp og vinkler i forhold til kamera, og allerede innøvde poseringer. De koster mer, men til gjengjeld så får man til flere bilder på en opptaksdag. Om kunde ønsker å bruke egne modeller kan vi ikke garantere for at vi rekker gjennom det ønskede antall bilder i løpet av opptaksdagen. Kunde kan derfor ikke bebreide Gridshot Studio for dette i etterkant.

Kan dere komme til oss og ta bildene?

Så klart! Vi kommer gjerne til dere og gjennomfører fotograferingen, hvis det er enklere for dere. Hvis dere har et studio selv, så kan vi bruke det. Ellers tilkommer det et pristillegg for å frakt av vårt utstyr til og fra dere, samt opp- og nedrigg av alt utstyret. Normalt gjøres dette dagen før- og etter fotografering.

Om dere ønsker at vi gjør opptaket hos dere så er det viktig å tenke igjennom om dere har plass til det i deres lokaler. Plassen vi trenger kommer an på type oppdrag, men vi trenger fra 3x4meter om det er produkt opptak, er det opptak med model trenger vi fra 4x8meter. Plass til å henge opp / sortere produkter og eventuelt hår og make-up kommer i tillegg.

Har vi mulighet til å style produktene selv?

Dere er velkomne til å style produktene deres selv, men erfaring tilsier at dette tar lengre tid en bruk av våre stylister og påvirker sluttresultat. Det er derfor viktig at dere selv har kontroll på hvor mye dere klarer å style på en dag. Merk at vi vil gi dere en pristilbud basert på dette antallet som faktureres i sin helhet, og at prisreduksjon ikke blir gitt hvis man ikke kommer i mål. Det er derfor viktig at kunde selv vurderer kostnaden av en stylist opp mot effektivitet.